mandag 31. mars 2014

Første strålebehandling

Ja, hva skal jeg si. Det er ikke så mye å fortelle. Det pasienten gjør, er å ligge stille på "benken"? Terapeutene (de er alltid to) stiller så inn benken og pasienten med laserlys mot de tatoverte prikkene. Så skal pasienten ligge helt rolig i tre minutter mens maskinen gjør jobben. Ett minutt bestråling mot hvert av punktene. Dvs. det punktet jeg har på magen, blir bestrålt fra undersiden/baksiden - ble jeg forklart. Hele greia tar 10 minutter fra jeg kommer påkledd inn til jeg går påkledd ut igjen. Skal møte ca kl 13.00 hver dag i fem uker - for tre minutters behandling! Kan på en måte si at dagen blir ødelagt, men jeg forstår at de pasientene som er yrkesaktive, får bruke de første timene på dagen. Jeg får heller gå på golfbanen litt tidligere om morran. Og så har vi jo det faktum at dette er livreddende. Noe som gjør at jeg ikke kan klage på tidspunktene. Det er da så mye vondt og leit ellers i verden. Maskinen ser ut som på bildet til høyre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar